- Artikelen Onderwijskennis.nl (2022): themapagina's over begrijpend lezen, mondelinge taalvaardigheid, schrijfonderwijs en fonemisch bewustzijn
- Rapport Onderwijsraad (2022): Taal en rekenen in het vizier
- Blog Windesheim Lectoraat: Onderwijsinnovatie en ICT (2021): Wereldoriëntatie als basis voor taal en begrip
- Artikel Onderwijskennis.nl (2021): Effectieve instructie leesbegrip: werk in uitvoering
- Artikel, handvatten, praktijkvoorbeelden Onderwijskennis.nl (2021): Aanpak taalachterstanden
- Podcast Tjipcast/Enigma Onderwijs, Martin Bootsma (2021): Hoe krijg je kinderen aan het lezen?
- Artikel NRO (2020): Het wegwerken van Corona-achterstanden: de effectiefste ingrediënten van inhaalprogramma's
- Webinar ResearchEd (2020): Jeroen Janssen- Effectieve didactiek: Samenwerkend leren
- Webinar ResearchEd (2020): Gerdineke van Silfhout- Een leesoffensief in de klas
- Webinar ResearchEd (2020): Erik Meester- Begrijpend Lezen
- Webinar ResearchEd (2020): Judith 't Gilde- Gebruik maken van buitenschoolse kennisbronnen van leerlingen
- Artikel Onderwijskennis.nl (n.d.): Kansrijke interventies leervertraging